heidis

Utmaning

Publicerad 2009-02-03 17:50:37 i Allmänt,


Mottager utmaningen. Här kommer bilden och berättelsen:   Goda vänner till mig bodde förut i ett stort hus i en Stockholmsförort.
Huset hade faktiskt fyra våningsplan och kändes till slut för stort då flickorna växte upp och så småningom flyttade till eget. 
De sålde, köpte ett mycket mindre hus och flyttade dit. Där känns havet nära, vilket det också är.
Luften är frisk och skogen doftande och grön, renlaven som syns här och där under en skogspromenad är kraftig och vacker.
Det är närheten till havets fuktighet som får allt att blomma ut. Blåbärsriset likadant är kraftigt och välmående.
Fåglarna många runt fågelbordet vintertid och de sjunger överallt hela sommaren lång.
Här bor mina vänner i en urmysig stuga. De har sammanlagt fyra små hus, allt ordnat med konstnärlig blick. 
Generositeten är också alltid påtaglig hos dem. Det känns så tryggt och varmt att gästa dem. Vi har varit vänner sedan 1974.
Hit har jag haft för vana att åka en till två gånger per år. Under altantaket som syns på bilden är gästhuset med allt där inne man kan behöva; en trinett, toa, (husets dator) och säng.
Huset som syns längst bort är vedbod och bastu (som aldrig används?!- till bastu). Så finns det en ateljébyggnad också och så huset som inte syns alls.
Utanför syns hälleberget titta fram rundslipad av istidens vattenvirvlar.
Naturen är mycket nära hos dessa mina vänner.
Jag håller av dem väldigt mycket, liksom deras döttrar. Roligt att just denna bild kom upp så jag kunde berätta detta. Heidi skrev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela