heidis

Mysteriet löst (förmodligen)!

Publicerad 2009-05-13 21:55:12 i Burfåglar,

Nu slog det mig - och tänk så dum jag varit som inte fattat det där förut att "kromosomungen" bland mina fåglar inte alls är en måsfink som sina "föräldrar".
Den måste ju vara en diamantfink. Fåglarna bodde ju ihop ett tag.
Måsfinkarna har förmodligen gjort det igen, ruvat och matat ett annat fågelpars unge.
 Samma bulliga fason och storlek har den udda, ja som diamantfinkarna och det skräniga ljudet passar bättre ihop med dem också. Färgerna? De kommer väl så småningom skulle jag tro.
Jag kunde ju låter bli låta fantasin skena iväg så där och grunna mindre på mutationer eller korsbefruktning finkarna emellan. Lugn, bara lugn. Vilken lättnad då allting tycks klarna nu. Jag lär mig hela tiden något nytt.
Gäddans sång

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela