heidis

Valparna 6 veckor

Publicerad 2010-12-07 16:37:26 i Allmänt,

 
Valparna börjar nu mer och mer bli små personligheter. De blir 6 veckor andra veckan i december.
Den största - Sorba, en riktig nallebjörn var idag modigare än jag förväntade mig. Jag rullade in en plastflaska till dem och den som gick fram först var han. Duktig kille! Jag hade trott att Song skulle vara först fram. Ja Song blev det men kommer att kallas för Mitja här hemma (kommer från Sulamit). Denna kille är full i sjutton. Han ger sig på Sorba ibland bara så där för att han inte har något annat för sig, tar alltså ett nappatag med brorsan. Då drar han i Sorbas öra så stackaren skriker i högan sky och så släpper han först om ett tag, annars en go kille, och vacker, som de alla är. Ock så lilla Sirikit, en medveten dam redan. Hon stannar i "moderhuset". Sirikit lystrar direkt då jag ropar och snor runt mina ben hela tiden då jag är inne hos dem. Valparna bor inne i badrummet med ett galler för dörröppningen. Nu har jag börjat öppna upp världen för dem lite mer också. De får en stund varje dag springa runt lite varstans. Försöker däremellan hitta lådor, knyta upp strumpor till intressanta knutar eller annat att ge dem som kan sysselsätta deras hjärnor. Själv vistas jag också mycket i badrummet hos dem. De är redan sociala små individer. Mamma Embla vill inte gärna dela ansvaret för sin avkomma med mig riktigt än men så är det ju ett par veckor till innan valparna är 8 veckor och redo för nya familjer.
Embla har fortfarande mycket mjölk i ljuvren trots att valparna nu äter också sitt valpfoder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela