heidis

Vilken sinnrik skapelse

Publicerad 2010-10-24 09:17:19 i Iskas Kennel,


Allt hänger ihop på det mest sinnrika sätt. Ibland stannar man till och förvånas. Titta på den här fladdermusen.
 
En nyfödd liten valp är också en sinnrik skapelse, men.......
 
Inga valpar ännu. Om kvällarna bökar de lite där i mammas mage, som övertrötta barn också kan busa speciellt kvällstid. Embla tittar ibland på sin mage som buktar ut och känns. Hon tittar under lugg, ömsom på magen ömsom på mig. Sover för det mesta och hela natten. Det är bara kvällstid det rumlar om där inne och hon kan bli  lite orolig, sen går det över och hon sover igen. Embla vill inte gå några promenader där ute alls och äter i alla fall i mitt tycke alltför lite också. Vad göra? Bara vänta antagligen. På tisdag tar jag kontakt med veterinär om inget hänt ännu.
Dessa hett efterlängtade valpar kommer snart. Jag väntar och väntar. Den stolta pappan och hans familj där borta i Finland har också redan ringt och frågat. Pappan är en trevlig liten gynnare, multichampion så dokumenterat vacker är han också. Embla är bara vacker och mild, mahognyröd i färgen. Pappan till valparna är svart. Vilka små troll jag ska få.
 
Önska oss Lycka till, till nedkomsten!
 
Heidi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela