heidis

Vardags slit

Publicerad 2011-01-15 15:48:48 i Iskas Kennel,

Så jag sliter med dessa små. Jag kunde ju strunta i att gå ut med valparna en stund varje dag. Förr eller senare blir de ju rumsrena ändå men det vill sig inte för mig. Jag har för det mesta haft uteplatser el. gård för valpar att springa på och sluppit det här myckna kisset som det blir nu. Som 11 veckors valpar kissar de redan en stor lång pöl. Jag tycker inte om att rätt vad det är i strumplästen trampa mitt i en pöl eller få bajs på skorna. Mina valpar brukar vara om inte rumsrena precis då de går men en bit på väg. Jag har lite svårt att tänka om. Det går också åt en hel massa tidningar hela tiden för att samla upp kisset speciellt det som kommer under natten. Alla som kommer hit har med sig tidningar visserligen men de kan ju sluta komma eller hur? Idag då jag hade varit ute på gården med dem hade en granne lagt en hög med tidningar utanför min dörr. Det är jag tacksam för. Det är tidningar till natten jag speciellt behöver, de andra pölarna trampar jag som oftast i om jag inte står där med papper i hand just då det händer. Kisseriet är det som är en smula jobbigt med valpar. Annars är de ju så härliga. Dessa har mycket av sättet från Embla och Embla är en sån som lämnar spår. Jag skulle så gärna behålla de här liven alla tre - men det går ju inte. Försöker njuta av dem medan de är här och jag ivrigt väntar på att någon taxälskare hör av sig om valp. Jag går ju redan på knäna, så här kan det inte fortsätta länge till. Visste ju inte att jag skulle bli sjuk då jag åkte på parningsresa till Finland.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela