heidis

Huliganvalpar

Publicerad 2010-04-11 08:10:59 i Allmänt,

Nej nu är jag trött på de här Huliganvalparna som skrämmer folk här i Lina.
De puttar pensionärer i backen, tar deras väskor, stjäl och kör med sina mopeder nära och provocerande både för att skrämmas och för att vandalisera den gräsmatta vi hoppas på att ska växa upp.
De såg till att vi inte fick någon julgran under julhelgen som var p.g.a. vandalisering. Den togs bort. 
Nu har SL också tagit bort bänken och kuren vid busshållplatsen p.g.a samma vandalisering (måste vi som inte orkar stå ta med oss en bärbar stol nu också p.g.a dem?)
Det allra senaste: Mitt på blanka dagen 9/4  mellan 15.00 -16.00 tog fyra av dessa huliganvalpar vårt stora bord från grillplatsen, vår lilla oas på Tegelstigen, och vandrade iväg med det ned för backen och fullt synliga av alla. Två killar samsades med att bära på bänken!
Vi boende har själva skaffat fram grovt (och tungt) virke, snickrat och målat dessa trädgårdsmöbler i grälla färger, lätt igenkännbara var som helst. Nu är bord och bänkar borta, stulna mitt på dagen.
De hade t.o.m. fräckheten att vinka åt en mötande som kände igen möblerna och stannade till. Han är pensionär. Ingen pensionär vågar upplåta sin röst inför så många självsvåldiga, puttvilliga ungdomar. När t.o.m. polisen varnade mig vid ett tillfälle där ute för att gå ut med mina hundar ensam på kvällen.... Vem skulle följa mig på hundarnas kvällsrunda? Det börjar faktiskt kännas jobbigt att bo i vår annars tidigare så trivsamma hörna av Södertälje. Kan någon eller något hjälpa upp situationen?

Kommentarer

Postat av: Astrid

Publicerad 2010-04-11 08:24:32

Men fy så obehagligt. En kamera vore nog inte så dumt att sätta upp

Förmodligen så är det tuffa hemförhållanden som skapar dessa ungar

Annars så gör ju inte ungar så

Jag kan inte drömma ens om att grannens tonåringar skulle göra så

Nej dom hälsar glatt och trevligt

Ja du måste ju ut med hundarna du har väl inget val

Så blir ju alla så anonyma i dagens samhälle

När jag växte upp så kollade all vuxna vad vi ungar gjorde

Alla tog sitt ansvar att uppfostra

Men nu lämnar vi över allt till skolan och samhället

En förälder som säger ifrån till sitt barn på skarpen blir ut tittad och nästan anmäld

Det är ju inte samma som att kroppsligt fostra sina barn.Det är fel även psykisk misshandel

Men att säga till ett barn vad som är rätt och fel det är vårt ansvar som vuxna

Nja det är mycke ti vårt samhälle som är fel



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela