heidis

Vänskapsdagen el. kanske lyckodagen.

Publicerad 2009-02-16 19:53:43 i Iskas Kennel,


Det här är Iskas Märta-Louise, Kamés dotter från det hon var valp.
Henne, nu några år senare fick jag följa i utställningsringen, igår.
Jag åkte till utställningen spänd på vad jag skulle få se.
Jag har inte sett Märta sen hon gick till sin familj som åtta veckors valp.
Vad jag hade på näthinnan från den dagen var en robust valp med kraftig benstomme och en vacker utfylld nos
Jag var nu rädd att hon skulle vara för stor och kraftig.
Min tillfredställelse var stor då jag upptäckte en frimodig liten hund som påminde starkt om sin mor.
Ock, så fick hon ett CK också, alltså ett omnämnande att hon var av certifikatkvalitet, en vacker hund, bekräftat officiellt av domare.
Jag blev riktigt glad.    Nu återstår att se om familjen vågar sig på att ta en kull valpar efter henne.
Jag håller tummarna så de vitnar

Kommentarer

Postat av: Heidi Högberg

Publicerad 2009-02-21 13:39:28

Hej Heidi! Jag ramlade in på din blogg av en slump men eftersom jag också heter Heidi skulle det vara roligt om du kunde skriva en kommentar på min blogg vad du hter i efternamn och hur gammal du är!

PS, Du har en intressant blogg!



/ Heidi Högberg

Postat av: Heidi Lind

Publicerad 2009-02-21 20:51:34

Hej Heidi.

Jätteroligt att få en kommentar och en kontakt med en annan Heidi. Du har dina rötter i Finland troligen svenskfinland gissar jag. Varifrån?

Såg din ungdomligt charmiga blogg. Du är ung och söt, älskar att agera framför kamera. Bra. Är det något du strävar efter? Du kanske går en förberedande inför skådespelaryrket. Ja, kanske inte alls tokigt. Jag har ett barnbarn som både dansar och läser vidare, nu till teater och filmregissör. Dansat har hon gjort sedan hon började gå och utbildat sig först den vägen. Du kanske drömmer om något liknande.

Du undrade var jag bor. Jo i Södertälje. Var bor du? I Dalarna, Västmanland, Värmland, Närke gissar åt det hållet.

Så frågade du om ålder på mig. Du kanske ramlar av stolen om jag berättar det för dig. Jag är i alla fall säkert 50 år äldre än du, det kan väl räcka. Har det så stor betydelse?

Vet du, jag har en ung brevkamrat. Hon sprang som skolflicka hos mig och gullade med mina valpar som jag födde upp för en del år sedan. Nu är hon 22 år och har flyttat ihop med en kille och också flyttat långt ifrån mamma till en annan ort. Hon började skriva till mig. Det är jag glad för.Det är stimulerande.

Jag skrev till dig för någon timme sedan ett ganska långt mail men det togs inte emot. Vet inte vad som hände.

Du kan fortsätta skriva eller så kollar vi lite då och då på varandras bloggar. Ja, vilken var nu min bloggadress? Du kan väl gå in gm Iskas kennel. Du hittar säkert som designar din sida själv. Jag har hjälp med min gm www.astridla.com Lat att lära ser du. Många hälsningar till dig från Heidi Lind.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela