heidis

Duktig och i mycket självlärd hund.

Publicerad 2009-07-04 09:41:11 i Iskas Kennel,

Jag måste berätta lite om Kamé vilken fantastisk signalhund det hade kunnat bli av henne.   Igår kastade jag en petflaska mer än till hälften fylld med vatten och bad henne hämta den. Det tog sin tid men ordentligt påhejad kämpade hon friskt och fick till slut grepp om flaskan och kom till mig med den. Såå duktig hund! Flaskan var ju stor så hon kunde inte greppa den annat än vid flaskhalsen och hon hade aldrig ställts inför ett sånt problem. Så glad och stolt jag var över denna duktiga hund.   Idag gjorde hon något annat: Ibland då jag sitter invid TV´n nickar jag till. Hon hör väl på andningen och tycker att så där ska det inte vara. Jag ska gå och lägga mig raklång eller sitta vaken och inte somna till. Dessa gånger kommer hunden väldigt snart och puttar på mig. Det är inget konstigt, det har blivit en vana för henne "väcka" mig om jag sitter upprätt och håller på att somna. Idag åkte vi två stycken med bil. Kamé satt i baksätet. Jag började andas tungt och kort antagligen, dåsig för att snart somna. Då kom hon, puttade på mig och slickade. Hon fick min uppmärksamhet och snart låg hon igen utsträckt på golvet och sov själv. Tänk vilken fin försäkring jag har i henne. Om det nu hade varit jag som körde och höll på att somna vid ratten! Hon hade räddat oss innan något farligt hände

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela