heidis

Funderingar runt att.....

Publicerad 2009-10-01 07:33:35 i Iskas Kennel,

Bellis äter gräs regelmässigt, bajs då och då och kissar nästan inte på morgonen.Svårt få henne att äta sitt högklassiga foder också.
Det där med att äta gräs har jag alltid kopplat till antingen ont i halsen eller magen. Veterinären tittade ju henne i halsen sist jag var där och räknade antagligen mig som fjompig då jag klagade över att hon inte åt. Han bara sa att hon är ju inte mager så hon får säkert i sig vad hon ska, kisseriet (att ha svårt att kissa på morgonen)tog jag inte upp då och bajs äter ju unga hundar då och då så det får ju bli en smaskig parentes bara hoppas jag, som går över.
Bellis äter sådär hälften av det som är tänkt som hennes morgonmål, hälften(½dl) av hälften (alltså 1/4 dl!) och det äter hon oftast på eftermiddagen eller kvällen. Jag har aldrig framme mat för då skulle Kamé gladeligen sluka den. Ibland har jag stängt in henne med maten antingen i en bur eller på toaletten men se det hjälper heller inte. Uppfödaren säger att hon har en tik hemma som ofta äter bara varannan dag men det är ju onaturligt, eller hur?- att regelmässigt äta bara varannan dag. De är väl inga vargar heller som av tvång måste svälta allt som oftast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela