heidis

Var rädd om våra grodor

Publicerad 2009-09-16 10:42:59 i Tankar,

Tittade in i Astrids gästbok och därifrån på bilden av Tindra på Älvsbyns jaktvårdssida. Trevligt att en fin tik får synas. Hoppas det går bra under jakten. Hundar ska helst användas till det generationer av människor avlat dem för. Förutom älskade samarbetspartner är de ju också sällskapshundar, stora som små ändå - eller hur?
Här bland husen finns ingenting att jaga. För en tid sedan såg jag en, av bil, mosad igelkott, som gjorde ont att se men igår en lite mindre en som faktiskt försökte leva sitt liv mitt bland biltrafik och remsor av grönt. En präktig groda såg jag också.  Den hade också krossats, säkert med avsikt för jag tyckte mig se ett kraftigt hälavtryck rakt över skallen. Tänk att jag blir så ledsen då jag ser sånt där. Vad göra?

Kamé har mått illa sen igår eftermiddag, säkert satt i sig något smaskigt där ute. Hon kräktes och kräktes flera gånger inför natten utan att riktigt få upp detta. Stoppade i henne lite vatten och då gick det lite bättre att kräkas. Sen låg hon orörlig hela natten, skyddande sin onda mage. På morgonen ville hon knappt gå ut men fick i sig lite mat i alla fall. Hon ligger nu också helt stilla i sin bädd. Det är visst inte riktigt bra än.
"Filifjonkan" ligger på sin favoritmatta med frambenen i kors framför sig och tittar på mig ihärdigt. Undrar vad en så´n liten en tänker. Hon vet helt säkert att Kamé inte mår bra. Hon hoppas naturligtvis på gladare dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela