heidis

23 Mars

Publicerad 2010-03-25 08:56:01 i Tankar,

Har kommit hem efter en liten vårfest på servicehuset här intill. Det var riktigt trevligt; dragspelsmusik, allsång, smörgåstårta, glatt humör och så alla dessa hattar som var temat, förutom själva påsken.
Sitter fortfarande iklädd vårhatten. Vi skulle komma påklädda hatt denna "pro-påskdag". Jag har en stadig basker, just den här något mellanting av basker och hatt. Tog den och placerade den lätt på svaj. Stack in en brosch på ena sidan, en kopia av ett bronstidigt fynd och min hatt var klar. Ett hänge runt halsen därtill sådär sju cm långt föreställande en kamé. Ser ut som elfenben men känner inte till om den är äkta eller inte. Kommer inte ihåg hur jag fått den, har kanske alltid haft den. Svart trikå under en grå kort jacka och så jeans. Kände mig nöjd med festdräkten. Ett silverarmband från Etiopien fullbordade stassen. Håret vill jag inte visa för någon just nu så det var bra med denna mösshatt. Håret är varken långt eller kort utan har den där otydliga fasonen, helt enkelt förskräckligt. Varför tycker man att just håret måste vara på ett visst sätt för att tycka det är OK. Hörde om en dam som rakade av sitt och började använda peruk. Detta utan att grundorsaken skulle vara nå´n sjukdom. Så fortgick något år. Till slut hamnade hon av ålder på sjukhus. Ingen skötte hennes peruker. De såg bedrövliga ut. Hon är antagligen borta nu. Det var en granne som berättade det här. Hon kände damen. Det var väl så att jag kläckt ur mig något om att man skulle ha peruk nu då håret blir tunnare uppe på skullen. Det var nog då hon berättade det där.
Annars går dagarna, alltför lite blir gjort, varje vecka på hälsokontroller. Det är väl så många lever sina liv, jag klagar inte. Jag fick i alla fall upp mina vårliga gardiner så här strax under Påsk.
Önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela