heidis

Fast föda

Publicerad 2010-11-06 15:25:06 i Allmänt,

Här lever vi i det som kallas lugnet före stormen. Snart ska ju valparna vänjas vid fast föda och pölar och annat ska ideligen torkas och plockas upp - och så hundrastningar förståss av de andra ändå. Då vet jag att jag lever men det är kärt besvär. Valparna är helt underbara.
De tar redan emot trygghet från människan, 10 dagar gamla. Igår hade lillisen förirrat sig ut från bädden medan jag var ute. Han låg ihopkrupen där en bit ifrån. Jag tog upp honom och han svarade med ett vilt fäktande med tassarna och gnydde t.o.m. lite. Jag tog honom nära till mitt ansikte och talade lugnande till honom tills han gick ner i varv och till slut somnade han tryggt i mina händer. Efter det fick han gå ner till mamma Embla.
Just nu har Kamé och Lalibela (den senare tillfälligt här en vecka framåt) gått ut på promenad med grannfrun. Skönt. Jag ska strax ta ut Embla på en lite mindre promenad. Solen skiner och det är torrt ute. Glad så länge det inte är halt ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela