heidis

Natten blir lång

Publicerad 2010-10-28 07:29:09 i Iskas Kennel,

Natten blir lång så jag skriver ner vad som hänt de senaste 14 timmarna.
Jag var på Södra Djurkliniken igår kväll med Embla. Vi fick träffa en veterinär (fullt var det på kliniken) som tog en röntgen. Jag fick se valparna, tre stycken. Kunde inte avgöra om de var för stora, inte veterinären heller. Jag tycker att förlossningsvägarna på Embla är mindre än de brukar. Det oroar mig lite.
Hon hade ingen reflex som gör att utdrivningsvärkarna kommer igång. Det brukar den göra då vet. går in med ett finger och för det upp mot ryggraden, inte än i alla fall reagerade hon men hon var öppen. Så togs ett blodprov för att kolla kalkhalten i blodet samt ett ultraljud. Allas hjärtan slog, mor och barns. Sen fick vi åka hem. Om det inte blir några valpar denna natt  får vi åka tillbaka i morgon. Denna gång kostade kalaset 4.670:, i morgon ? - ja det är otroligt.
Jag har nyss varit  ute med Embla. Tog hissen ner men vi kämpade oss upp alla 5 trappor då vi skulle hem igen. Hoppades att Emblas utdrivningsvärkar skulle komma igång efter den pärsen. Om en stund ska jag ta tempen och sen blir det att "hålla handen" igen. Jag har varit med henne hela tiden men försöker som nu att släppa efter lite om hon godtar det. Hon har legat under filten med mig i valprummet och hon har legat nära ansiktet också, tätt tätt. Detta är en liten hund som verkligen behöver sin människa. Kamé är förtjust över att det blir valpar i huset. Hon viftar på svansen hela tiden då hon får tillfälle att lukta på Embla där bak. Emblas vaktinstinkt har vaknat, morrar åt Kamé att där har du ingenting att göra, det är mitt och ingen annans. Just nu har Embla en vilostund som hon tar till vara. Min hjärna känns tyngre än vanligt och huvudknoppen med och skulderbladen. Många timmar kvar till morgonen. Heidi skrev.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-28 16:28:24

Hej Heidi!

Ojoj,vad jobbigt ni har. Och vilket äventyr härom natten. Är så fruktansvärt dyrt med vet men vad gör man inte för sina älsklingar!? Håller tummar att allt går vägen nu.

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela