heidis

Valpar

Publicerad 2010-10-29 09:12:15 i Allmänt,

Slutet gott, allting gott. Två killar och en tjej alla röda föddes i morse på naturlig väg. Embla var samlad och totalt koncentrerad, sa inte ett knyst. Den minsta kom först med nosen först, de andra kom baklänges och fick lirkas ut. Störst kom sist. Alla är jättefina med fina benstommar och vackra utfyllda huvuden. Allt är lugnt i huset. Jag har varit så trött så jag inte kunde sova alls till en början, sen sov jag ett par timmar och är uppe som synes igen alltför länge på kvällen.
Nu ska jag i säng.
 

forts.....
Allt ser normalt ut och Embla tar väl hand om sina babysar. Det är viktigt att så här i början inte ge alltför mycket och kompakt mat. Diarré kan vara följden om man gör det och mjölkstockning kan också bli ett problem. De är ju bara tre så så mycket näring behövs inte i det här skedet.
 
Det var någon som skrev medkännande i min blogg men glömt sätta dit ett namn. Hade varit trevligt veta.
De senaste 2 ½ åren har flera älskade taxar hos sina familjer gått hädan, ja människor också, hundvänner och personliga vänner utanför hundvärlden. Vad säger man? Saknar dem och minns, ibland intensivt, sörjer, glömmer inte. Livet har sina brutala sidor - men också sina guldkorn. Försök leva ditt liv. Det gör jag efter bästa förmåga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela