heidis

Majdagar.

Publicerad 2011-05-10 16:09:42 i Tankar,

Jo det här med utställningar ska man nog bli tänd på från början för att fortsätta med det. Jag är inte besviken över hur det gick med den här 7/5 på Gotland. Det är ju så då man inte själv kan visa, att det kan gå hur som helst, ja och annars också. Vi gör ett nytt försök sedan i officiell klass. Det är ju inofficiellt under 9 mån. ålder. Domarens kommentar att hon glimtvis gick bra roar mig.
Det var skönt att vara på Gotland trots att vi inte gjorde något storslaget.
Väl hemma igen gick jag i morse med ett par kassar med hundfällar till vår mattvättstuga. På vägen dit satt en bofink och sjöng så fint i trädet ovanför vägen jag gick på. Björktrastarna fick spader då en skata närmade sig. Det var i stort sett de fåglar jag upplevde i morse men denna ensamma bofink var en sån kontrast till den kör av fågelröster jag fick uppleva på Gotland. Där var det som en matta av fågelröster som bredde ut sig över natten, för det var ju fortfarande natt då de började med sin ivriga revirsång. Sommaren är kort. Måtte alla fåglar hitta tillräckligt med mat så de blir stora och starka, de som sedan ska vidare igen.
Hundarna kommer hem igen på torsdag efter någon dags semester hos Aini. Den där lilla skuttande kaninen i den gotländska utställningsringen – Sirikit skulle ju behöva lite mer stimulans, ingen tycks riktigt räcka till, ändå är hon så gulligt tillgiven också. Hon har lämnat korvar inne på mattan hos Aini – hon som nu äntligen var rumsren, trodde jag i alla fall. Kanske berodde det på att jag inte gav henne mat inför bilfärden från Nynäshamn i söndags(hon kräks) och sedan fick hon mer än brukligt, så hon kom tydligen i obalans eller så fick hon ingen ro att sätta sig där ute. Tre gånger hände detta på den här korta tiden. Regelbundna tider och turer behövs säkert då en hund ska bli helt rumsren, visst.
Jag har blivit bjuden besöka vänner på Öland och Finspång i sommar (inga tider). Det ska jag försöka göra i juli. Jag har inte rabiesvaccinerat Sirikit så till Finland kan jag inte åka med henne i alla fall. Man ska f.ö. ha ork också så det blir nog bra med sommaren så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela