heidis

Det finns hundar och så finns det taxar.

Publicerad 2012-01-23 19:13:57 i Allmänt,

Mitt första intryck av tax kom när jag var omkr fem år.
Min mamma hade fått ett paraply från en vän i England och kryckan var i form av ett taxhuvud!!
Jag förstod senare i livet att det var en avbidl av en långhårig tax. Jag krävde alltid att få bära det när det var ihopfällt och jag minns många gråtande barn på bussar och spårvagnar som tröstats av att min (mycket förtjusande lilla mamma) låtit dem titta på och hålla i praplyet.
Det var faktiskt kort, inte hopfällbart, och det var ovanligt på den tiden.
Ångrar djupt att jag inte bad att få behålla det när det var utslitet men litet visste jag då om mitt framtida intresse för taxen.
Där lades en solid grund för kommande kärlek till en mycket speciell varelse.
Kram från
Anita

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela